Geslaagde test aandrijving en besturing Papendrechtsebrug
Na een nacht testen en proefdraaien is de Papendrechtsebrug klaar om weer in gebruik te worden genomen. VSE heeft de compleet nieuwe aandrijving en besturing geleverd.
Behalve het opnieuw ontwerpen van het elektrotechnische lay-out behoorde tot de opdracht ook alle software-engineering, nieuwe schakelkasten, de motoren om de brug te openen en te sluiten en het in bedrijf stellen er van.
VSE heeft daarvoor samengewerkt met opdrachtgever Vialis en Volker Rail. ‘Drie V’s en een verdraaid sterke eenheid’, zegt salesmanager Ron Verleun.
‘Van het begin af aan was de focus gericht op het binnen een strak schema afronden van de werkzaamheden’, vertelt hij. ‘Om dat te realiseren hebben we bijvoorbeeld de door het team geselecteerde motoren samen getest voordat ze de brug opgingen. Het voordeel van deze verregaande krachtenbundeling tussen de drie samenwerkende partijen is dat er efficiënter kon worden gewerkt. Dat scheelde tijd. Daardoor konden de werkzaamheden ruim binnen de planning worden afgerond en de brug op tijd in gebruik worden genomen.’
VSE heeft de compleet nieuwe aandrijving en besturing voor de Papendrechtsebrug uitgevoerd.
Software engineer Leendert Uithoven van VSE voert de testen uit voordat de burg weer in gebruik kan worden genomen.