
Nieuwe website VSE live
De nieuwe website van VSE is live. Een kennishub, zo omschrijven directeuren Ronald Elbers en Rob Brager de site. ‘We bieden meer dan alleen sec informatie over VSE.’ vertellen ze. ‘Maar combineren een overzicht van alle activiteiten van VSE met een kennisblog. Met name dat is de kracht van de nieuwe website.’
‘Op één centrale plaats kunnen bezoekers zich informeren over alle mogelijkheden die VSE biedt, vinden ze een overzicht van projecten en interviews met klanten. Tegelijkertijd houdt het kennisblog ze op de hoogte van alle ontwikkelingen in de voor hen relevante branches, waaronder industriële automatisering, motion control, robotica en hygiënisch ontwerpen.
Contentmarketing
Daarmee is de nieuwe website ook de centrale online hub met uitgebreide informatie zowel over VSE als over trends en ontwikkelingen, benadrukken ze. ‘Een belangrijk verschil met de ‘oude’ website dat vooral als digitaal visitekaartje diende. Met de nieuwe website verandert er veel, daarmee zet VSE officieel de stap naar contentmarketing. Het traditionele outboundmarketing waarbij bedrijven continu laten weten hoe goed ze zijn, is daarmee voor VSE verleden tijd’, aldus Brager en Elbers in een interview op het VSE-blog.
‘Vanaf nu gaat het om de lezer; we plaatsen alleen nog maar verhalen die hen aanspreken en die ze de moeite waard vinden om te delen. Het gaat om de leuke, aansprekende verhalen van klanten, over projecten, nieuwe ontwikkelingen en trends in de voor hen belangrijke markten en branches.’
Onder het motto ‘de lezer centraal’ publiceert VSE op haar kennisblog ook regelmatig een samenvatting van artikelen uit de verschillende media. ‘We willen lezers daarmee van dienst zijn, het ze makkelijker maken interessante artikelen te kunnen lezen zonder dat ze dat ellenlang zoekwerk kost’, aldus de initiatiefnemers. ‘We nemen ze werk uit handen en selecteren voor de lezer interessante onderwerpen.’
Sociale media
Contentmarketing is delen, delen, delen. Daar zijn Brager en Elbers zich van bewust. ‘Daarom is het blog ook interactief; elke blogpost kan heel snel en makkelijk op Twitter, Facebook en LinkedIn worden gedeeld. Bovendien deelt ook VSE zelf heel actief alle blogposts via sociale media.’
Dat is essentieel, benadrukken ze. ‘Je kunt de mooiste verhalen posten, maar als niemand ze leest, schiet je je doel voorbij. De verschillende sociale media-platforms zijn dan ook bij uitstek de geschikte kanalen om geïnteresseerden in de branches te laten weten wat ze op ons blog kunnen vinden.’
Meer weten?
Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op het gebied van industriële automatisering, motion control, robotica en hygiënisch ontwerpen? Volg VSE dan op LinkedIn en Twitter of schrijf u in de voor de nieuwsbrief. U krijgt dan maandelijks een overzicht van de laatste blogposts in uw mailbox.